Leilas General Store

[Foto: Hemmakatten]
 
Just nu pågår Hem & Villa-mässan i Göteborg. Idag söndag är sista dagen, det är öppet fram till kl 17. Jag besökte mässan under gårdagen och det främsta målet var att besöka Leilas General Store, som är kocken och matkreatören Leila Lindholms konceptbutik för inrednings- och köksprylar. Leilas General Store är en webbutik, som nu också tillfälligt hade transformerats till en mässbutik och det kändes verkligen som Leilas speciella stil med pasteller, emaljgrytor, vackra köksredskap och skärbrädor i trä, härligt mönstrade textilier såsom handdukar, grytvantar och köksförkläden. Och så alla Leilas kokböcker så klart. Det har blivit ett antal genom åren. Den senaste boken fokuserar dock inte på matrecept utan på inredning. Tillsammans med scenografen Ulrika Magnusson har de skrivit och formgivit en härlig bok full av inspiration och praktiska inredningstips. Den heter Welcome Home och de flesta bilderna kommer ifrån Leilas och Ulrikas egna hem. Vackra hem kan jag lova. De båda författarna pratade också varmt om sin inredningsfilosofi, intervjuade av Harald Treutiger, på Hem & Villa-scenen där de gick igenom några av sina grundläggande tankar vad gäller inredning. Trevligaste inslaget på mässan om du frågar mig. Och sedan blev det lite tid till att prova gott mousserande vin hos Munskänkarna vilket blev en bra avslutning på mässdagen!
 

[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0