La Terrazza

[Foto: Hemmakatten]
 
Fredagsmiddagen blev en avslappnad historia. På den italienska restaurangen La Terrazza. Ett mysigt ställe mitt emot Skandinavium med dels en inglasad terrass, dels ett stort ombonat rum i varma färger med många fönster. Menyn har många italienska klassiker såsom pasta, pizza, fisk- och kötträtter. Jag läste häromdagen att svenskar tycker om att använda kuponger. Jag instämmer. Senaste igår kom en sådan till användning då jag hade en enjoy-kupong på La Terrazza vilket gör att man fick en varmrätt på köpet. Trevligt för plånboken. Det blev till slut en god pizza med parmaskinka, mozzarella och basilika. Till det ett glas rött. En klassiker. Det blev ingen dessert på plats utan efterrätten fick det svenska landslaget stå för med sin vinst mot Österrike med 2-1. Segerns sötma smakar alltid bäst :)
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0