Lördag


[Foto: Hemmakatten]
 
Så var det avklarat. En mils terränglöpning. När jag vaknade värkte halsen så pass mycket att jag tänkte ställa in helt. Sedan efter en kopp te, vitaminer, ingefärspulver etc blev det ändå att jag tog mig dit med ambitionen att promenera runt så jag får till en tid för att ändå fullfölja Göteborgsklassikern. Ja, ja - det gick ju som det gick med det. Jag sprang men jag tog det ändå lugnt och fram till 7 km kändes det helt OK. Sedan blev det jobbigt och jag tog ut mig mer än vad som var planerat eller bra. Dumdristigt. Så nu känner jag mig en aning orolig att det ska komma surt efter. Det sista man vill ha är ju hjärtmuskelinflammation eller problem med det området om man säger så. Lite nojig är jag just nu. Resultatet är jag i alla fall nöjd med. Under timman blev det, med bara en träning på tre, nästan fyra, veckor och detta lugna tempo. Tänk vilken tid jag kan få nästa år om jag får vara frisk och vältränad... Under 50 min!? :)
 
Kunde inte låta bli att inhandla en bukett tulpaner igår i den här härliga färgen. Passar bra till Alla helgonahelgen. Piggar definitivt upp vardagsrummet. Ha en fortsatt skön lördag!
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0