Fyra nyanser av...

[Foto: Hemmakatten]
 
Nyanser som brons, orange, koppar och guld fortsätter sitt segertåg genom inredningsvärlden. Och djur som inredningsdetalj, särskilt ugglor, verkar fortfarande vara populärt. Några exempel hittade jag hos Åhléns. Och jordglober är fint. Såg ni förresten programmet Kobra i veckan. Det handlade om kartor. Hur de har gått från att vara geografisk information till att allt mer vara konstnärliga uttryck i takt med att vi använder annat än vanliga kartor för att orientera oss såsom gps och satelliter. Nu fungerar kartor mer som uttryck för politiska ställningstaganden eller samhällsbilder. Och så kreativ formgivning så klart. Det finns kartor både som tavlor, posters, brickor och underlägg. Ett exempel av många hittar du här och här.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Veronica Eriksson

Jag totalt älskar dessa färger på detaljer i rum. Tycker det är riktigt snyggt! :)

2013-11-16 @ 15:25:13
URL: http://vveronicas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0