Fläskfilégryta

[Foto: Hemmakatten]
 
Rester till middag låter kanske inte så spännande men jag kan ibland verkligen uppskatta att jag har just det hemma. En god middag som bara är att värma på igen. Snabbt och lätt och bara att slå sig ner och äta. Perfekt när man kommer hem trött en måndag och inte orkar göra något extra i matväg eller göra något extra på något sätt. Det var riktigt skönt att bara värma resterna från söndagens middag: fläskfilégryta med champinjoner och bacon. Gott med gryta så här års! Så var veckans första dag avklarad. Hoppas på en piggare och mer positiv dag imorgon.
 
Fläskfilégryta (4 personer)
12 champinjoner
1 fläskfilé
1 paket bacon
2,5 dl matgrädde
2 msk tomatpuré
2 tsk fransk senap
salt och svartpeppar
en gnutta socker
 
Skölj champinjonerna och dela varje i fyra delar. Stek i stor gryta. Peppra. När svampen är klar ta ur grytan och lägg på tallrik. Putsa fläskfilén och skiva i lagom tjocka bitar. Stek köttet i grytan tills det fått gyllenbrun färg. Peppra. Häll i svampen och grädden, sedan tomatpuré och senap. Salta och sockra. Låt koka några minuter. Under tiden steker du bacon i små bitar och låter sedan torka på ett hushållspapper. Häll i grytan och låt koka upp igen. Servera med ris.
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0