Söndagmiddag under Bar Himmel

[Foto: Hemmakatten]
 
När jag kom hem från Käringön idag blev det en lugn söndagmiddag tillsammans med kära mor i den fina julikvällen på restaurangen/baren Bar Himmel, som ligger under just bar himmel ovanför Götaplatsen i Göteborg. Det blev en grillad laxbit på en bädd av färskpotatis, sparris, ärtskidor och pricken över i:et var Marstrandsmajonnäsen.
 
Bar Himmel bjuder på är ett perfekt span- och solläge. Antingen om du vill äta eller ta något att dricka vid borden, eller om du bara enkelt vill ta med dig ditt glas vin eller öl och slå dig ner vid den maffiga trappan nedanför Konstmuseumet. Det känns italienskt. Det känns Göteborgskt. I en härlig kombination. Här går det att sitta länge och se solen gå ner framför Poseidon. Rekommenderas så länge årstiden är inne för när solen och värmen sinar slår Bar Himmel igen sina portar. Så passa på nu medan vädret är fint!
 
[Foto: Hemmakatten]
 
Kvällen till ära premiärbar jag min fina klänning från Barcelona, födelsedagspresenten som är min favorit. Armband från Millami.
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0