Blomsterprakt

[Foto: Hemmakatten]
 
Det spirar och grönskar på Käringön. Den lilla täppan är omgärdad av blommor och vinbärsbuskar. Det hade varit roligt att ha en egen liten täppa att odla på; grönsaker, bär, blomster. Jag tycker det är roligt med planteringar och när jag väl engagerar mig brukar jag ta mig tid, läsa in mig på ämnet och göra mitt bästa. Det skulle bli likadant med trädgårdsarbete. Det är så härligt att få någonting att växa och spira från ens egna händer, tankar och arbete. Tills jag får egen möjlighet att odla njuter jag av det som finns runt omkring mig, och av andras fina insatser på området. Och planterar om i lådorna på balkongen...
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Blommor gör alltid mig glad och varm i hjärtat. Jag har heller inga egna odlingar men njuter av att se andras.

Ha en skön helg! Kram

2013-07-27 @ 10:03:19
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0