Pilgrimsmusslor & blomkålspuré

[Foto: Hemmakatten]
 
Gårdagens middag blev en riktig höjdare. Jag testade att göra en ny typ av förrätt och den vill jag gärna rekommendera: pilgrimsmusslor med blomkålspuré. Purén var över förväntan god och var lätt att göra. Det blir det igen. Och eftersom det blev mycket över blir dagens middag en snabb favorit i repris, dock inga pilgrimsmusslor men rester från varmrätten; vitvinssås, lax och en bit broccoli. Mums!
 
Pilgrimsmusslor & blomkålspuré på en bädd av sallad (4 personer)
Ett blomkålshuvud.
1 hönsbuljongtärning
150 gram philadelphiaost
vitpeppar
mixad sallad
olivolja
citronskivor
8 pilgrimsmusslor (2 var)
 
Dela blomkålshuvudet i mindre bitar (ta bort den grova roten) och låt koka upp i vatten och buljongtärning.
Jag hällde bort vattnet efter 20 minuter. Mixa allt till en slät puré. Ta i philadelphiasosten och vitpeppar och mixa igen. Klart.
Skölj lite sallad och lägg på tallrikarna. Ringla över lite olivolja. Lägg upp purén. Lägg en citronklyfta bredvid.
Stek pilgrimsmusslorna i smör ca 30 sek - 1 min på varje sida. Lägg upp på salladen.
Klart!
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har aldrig vågat mig på att äta musslor. De känns lite småläskiga och slemmiga men jag måste väl någon gång övervinna den känslan. Blomkålspuré gillar jag däremot massor:)

Vad är det för yoga du går på? Jag testade det också förra året och tyckte det var en bra träningsform för mig. Nu har de tyvärr bytt tid och den passar mig inte alls.

Ha en bra start på veckan! Kram

2013-02-04 @ 11:14:46
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0