Lax med smörslungad brysselkål

[Foto: Hemmakatten]
 
Gårdagens middag blev en lätt och god historia vilket kändes väldigt bra efter den feta julmaten. Ugnstekta laxbitar med dill, pressad potatis, vitvinssås (1,5 dl vin, 2,5 dl creme fraiche, 1/2 fiskbuljongtärning samt en nypa socker) samt smörslungad färsk brysselkål. Det sistnämnda var en höjdare som jag verkligen kan rekommendera. Köp färsk brysselkål i nät. Plocka bort de översta bladen samt skär bort den tjockare roten. Koka i saltat vatten i 10 minuter. Lägg i en skål och häll smält smör över. Ljuvligt!
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Hoppas du haft en fin jul. Jag blev inspirerad och köpte färsk brysselkål när jag nyss var i affären. Skall laga till den enligt ditt recept.

2013-12-27 @ 12:51:24
Postat av: Inger

Hoppas du haft en fin jul. Jag blev inspirerad och köpte färsk brysselkål när jag nyss var i affären. Skall laga till den enligt ditt recept.

2013-12-27 @ 12:51:40
Postat av: Inger

Hoppas du haft en fin jul. Jag blev inspirerad och köpte färsk brysselkål när jag nyss var i affären. Skall laga till den enligt ditt recept.

2013-12-27 @ 12:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0