Intryck

[Foto: Hemmakatten]
 
Lördagen bestod av många intryck. Först julmarknaden på HDK (Högskolan för design- och konsthantverk) där många unga designers och blivande framgångshistorier presenterade sig. Vackra silversmycken, grafiska tryck, keramik mm fanns att både titta på och köpa. Kul vägghängare "Pinocchio" bland annat.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
Sedan strosade jag och min kompis vidare längs Avenyn där Aveny blommor bjöd på mycket inspiration när det gäller julprydnader och blomsteruppsättningar främst i sin tillfälliga vid Kungsportsplatsen (den ordinarie butiken finns längre upp nära Valand). Vi fortsatte sedan till Kronhusbodarna där den årliga och traditionella julmarknaden hålls i ett av Göteborgs äldsta hus. Blandad kompott av hantverk och matprodukter och sedan en sväng in till gottebutiken inna vi slutligen gick till Café Kronhusbodarna där en kopp värmande te satt fint efter dusterna med decemberkylan.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0