Middag

[Foto: Hemmakatten]
 
Enkel, snabb och god middag blev det idag. En pastasallad med fetaost, tonfisk, mixad sallad, ett kokt ägg och plommontomater. Salt och gott. Till detta en senapsvinegrätt som just nu är min favoritdressing: ca 1 tsk fransk senap, 1/3 dl olivolja, 3 msk vitvinsvinäger (ev mer), salt och svartpeppar. Jag var hur hungrig som helst och middagen försvann i ett huj. Simtränade 1,5 timmar på förmiddagen (jag håller på att lära mig crawla vilket inte är det lättaste) och energidepåerna behövde verkligen fyllas på rejält. Imorgon på det igen!
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.
 

Kommentarer
Postat av: Linda S

Den vinägretten ska jag lägga på minnet. Själv kör jag alltid kall tärnad potatis i min tonfisksallad, så nästa gång kanske jag prövar ditt :)
Ha en fin fredagskväll!

2013-08-09 @ 20:21:31
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0