Fredag

[Foto: Hemmakatten]
 
En tjejkompis tog initiativ till en träff under fredagkvällen. Vi började vid Kajskjul 8 med en god räklåda och ett glas vitt. Sedan slog jag faktiskt till på en efterrätt också då jag fortfarande var hungrig. Det blev en äppesmulpaj med färska jordgubbar och hemlagad vaniljsås. Mums! Det var riktigt skönt att sitta på uteserveringen vid vattnet och följa solens väg ner över horisonten. Därefter drog vi oss in mot centrum och landade i de mjuka sofforna på restaurang Kungstorget mittemot Bee med gott i glaset. För min del blev det en mojito som är sommarens favorit. I alla fall placerade vi oss strategiskt under en värmelampa och hade det mysigt. En trevlig och lugn fredagkväll i det sköna vädret, perfekt inledning på helgen.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0