Fika

[Foto: Hemmakatten]
 
Ett mysigt fikaställe som jag kan rekommendera är Café Kanolds i Göteborg. Vi var på det som ligger vid Västra Hamngatan, precis på hörnet till Grönsakstorget. Vi satt utomhus så jag tog inga bilder på den fina interiören, den är annars ett kapitel för sig med vackra sirliga möbler, mjuka soffor och engelsk teserveringskänsla. Ytterligare känsla blir det av tjejerna som jobbar där serverar din beställning vid bordet. De kommer ut med en bricka med alla godsaker och det känns väldigt trevligt. Så nästa gång du känner för läckra bakverk, chokladpraliner, te och kaffe - styr stegen till Café Kanolds vid Grönsakstorget! PS. Butiker med flickorna Kanolds goda choklad finns också på Södra Larmgatan samt i Saluhallen. Ifall chokladbegäret blir övermäktigt. DS.
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0