Gott & Blandat


[Foto: Hemmakatten]
 
Att brygga en kopp te på nyinköpt Earl Grey i lösvikt tillhör de där små men ack så viktiga detaljerna för att lyfta vardagen. Fyllde på mitt förråd häromdagen hos Göteborgs Te- och Kaffehandel och passade samtidigt på att prova tryfflar. Det blev två hallontryfflar med mascarponefyllning samt en vanlig klassisk i mörk choklad. Goda vill jag lova! Söta rosa servetter från Indiska. Så var det fredag igen. Härligt med stundande helg!
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Vilka härliga tryfflar,särskilt de med hallon.

2012-09-07 @ 17:23:21
Postat av: Helena

I den affären var jag faktisk i somras när vi var i Gbg:) Nytt löste är såå gott!

Tack! Jag tycker det är fint att lägga kakor i glasburk. Även en enkel och billig Ikea burk blir vacker med kakor i.

Ha en fin och skön helg! Kram

2012-09-07 @ 18:15:15
URL: http://baklust.blogg.se
Postat av: Maria

te och tryffel! vilken oslagbar kombination! :)

2012-09-08 @ 11:50:49
URL: http://amaryland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0