Brunch

[Foto: Hemmakatten]
 
Under lediga dagar eller helgerna när det är gott om tid och man vaknar utsövd efter sovmorgon är det härligt att unna sig en extra god frukost eller brunch. Senast gjorde jag en äggröra med bacon och det var både smarrigt och mättande. Jag stod mig länge!
 
Recept Äggröra 2 personer
1/2 - 1 paket bacon
4 ägg
4 msk mjölk
1/3 paket fetaost
1 tomat
1 näve ruccola
färsk basilika
 
Stek baconskivorna och låt rinna av på hushållpapper.
Vispa ihop ägg med mjölken. Salta och peppra. Smula i fetaosten. Lägg i ruccola, basilikablad och tomaten (hackad i småbitar). Häll i en teflonpanna. Rör runt konstant på medelhög värme tills röran stelnat och blivit genomvarm. Servera med baconet.
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej :) kolla gärna in min blogg för att få inspiration om träning och kost! fridalundgrens.blogg.se

2012-10-24 @ 20:43:10
URL: http://fridalundgrens.blogg.se
Postat av: Helena

Jag brukar göra äggröra till lunch ibland och tycker det är så gott! Jag har inte testat med fetaost i men det supergott:D

Tack för din fina kommentar inne hos mig! Kram

2012-10-24 @ 21:54:51
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0