Hitta hem


[Foto: Faksimil Plaza Interiör nr 2, 2012]

Det är något med det här rummet som tilltalar mig. Om det är kompositionen, färgerna, kombinationen av olika material eller det fina stillebenet på brickan låter jag vara osagt. Men mysigt ser det ut och jag hade gärna haft det så här i mitt hem. Visst är det så; att ibland vet man bara att det stämmer. Det infinner sig en behaglig känsla, en slags energi, glädje och du vet att här vill jag stanna. Det kan vara i ett hem, i en inredning, i en butik, eller hos en människa. Det går inte riktigt att ta på men i vissa miljöer och med vissa personer känns det som om du har hittat hem. Jag vet i alla fall att jag hade trivts i detta hem. Det är kalligrafen Ylva Skarp som bor där och  bilderna kommer från magasinet Plaza Interiör.


[Foto: Faksimil Plaza Interiör nr 2, 2012]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det roligt när man hittar "hem" när man får den där wow-känslan. För mig händer det inte så ofta men när det väl händer så är det verkligen ett wow!

2012-03-11 @ 16:25:49
URL: http://etapptva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0