Tröst


[Foto: Hemmakatten]

En god kopp te uppkrupen i soffan under en mjuk filt. Några tända ljus. Det värmer gott när tillvaron känns tung och humöret är lågt. Jag testade att ta mig ut på stan en kort sväng igår för att se hur jag skulle orka att ta in många intryck. En timma gick bra sedan var jag tvungen att ta mig hemåt igen. Jag hann i alla fall till Balders Hage där jag fyndade en ny fin temugg från GreenGate. Den är redan invigd. Små enkla medel i tillvaron för att pigga upp sig själv. Är en aning orolig inför morgondagen hur det ska gå att vara på jobbet och sitta framför en dator långa pass igen. Huvudvärken har inte givit med sig och jag märker att en kvarts bloggande vid datorn är vad jag max klarar av just nu. Men går det inte så går det inte. Får väl ta det i små steg. Hjärnan är ju det viktigaste jag har så det gäller att läka först, jobba sedan och skynda långsamt. Hoppas att du får en bra start på veckan!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0