Midsommarhelg


[Foto: Hemmakatten]
 
Lite sommarkänsla blir det allt med dans kring midsommarstången. Jag vädjade till mina två syskonbarn om sällskap i dansen och till slut ställde de upp. Känns alltid bättre med ett "alibi" vid sådana aktiviteter. :) Dagen har annars gått i lekens tecken då jag har fortsatt att umgås med ett av mina syskonbarn. Det är mycket fotboll och snack om Barcelona som är "världens bästa lag". Men jag försöker förklara att Barcelona inte är med i EM utan det är landet Spanien som är det, dock med en del bidrag från klubblaget. Men är man fem år är det inte helt lätt att förstå skillnaden på ligaspel och landslagsspel. Jag kände att jag lämnade den pedagoiska argumentationen ganska snabbt och vi övergick till det praktiska utövandet istället och sköt helt enkelt boll. Och åt jordgubbstårta. Mycket mysigt i alla fall.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Karin

Svensk sommaridyll:)

Hoppas helgen varit fin!

2012-06-24 @ 12:53:40
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0