Keramik

[Foto: Hemmakatten]
 
Den här fina keramiken görs av Lalla Söderberg från Lerverkstan i Stenungsund. Jag hittade hennes verk i butiken Biddevind på Käringön. Jag gillar keramik i allmänhet och dessa alster i synnerhet. De har ett uttryck som tilltalar mig med den vackra inkavlade spetsen och de mjuka färgtonerna. Det ger ett sirligt och vackert intryck och jag skulle gärna duka fram till fika med det vackra lilla kakfatet i blått.
 

[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken vacker keramik, lite annorlunda :)
Hoppas du har det fint i solen, Kram

2012-07-20 @ 17:18:15
URL: http://vikeskars.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0