Premiär


[Foto: Hemmakatten]

Så har det varit premiär. För årets första semla. Gott! Den intogs på mitt favoritkonditori Ahlströms, ett kafé med gamla anor och väldigt mysigt att sitta själv på. Perfekt ställe att fundera på egna tankar eller råka snappa en del av grannarnas konversation. Alltid lika intressant. Eller bara vila ögonen på den fina innergården och butiken Balders Hages skyltfönster. Men tillbaka till premiäranledningen. Semlan smakade lika ljuvligt som jag hade väntat mig. I år ska jag faktiskt påbörja en ny tradition och det är att äta minisemlor istället. Det blev väldigt mycket och mättande med en stor semla, så för att ändå få smaken men i en mindre och mer lättsmält bit får det bli den mindre varianten nästa gång. Den var slut vid detta tillfälle annars hade traditionen redan varit igång. Nåväl, jag behövde inte laga middag den dagen i alla fall, alltid något. :)

Söndag idag. Jag får se vad jag hittar på, en promenad eller fika eller stan. Först blir det nog bakning, har inte bestämt mig för om det blir en mjuk saffranskaka eller biscotti ännu...Ikväll väntar en förhoppningsvis god middag i trevligt sällskap. Hoppas att du får en fin dag!

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Karin

Smaskens!

2012-01-15 @ 12:50:28
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Cissi

Jag har inte ätit någon semla i år, men snart har jag gjort det tror ja ;P

2012-01-23 @ 12:33:58
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0