Oväntat


[Foto: Hemmakatten]

Ingen dag som kommer att gå till historien direkt. Måndagen alltså. Men den kan snart läggas till handlingarna. Bara resten av veckan kvar... ;) Det har snöat i eftermiddag och kväll. Många jublar, men inte jag. Nej, hellre då ligga på en solvarm strand och lyssna på vågornas skvalp, eller svischa ner för en slalombacken i coola glasögon (om jag nu hade kunnat det). Antingen eller på något sätt. Inte detta småsnöande som smälter bort. Kvällens joggintur fick ställas in pga för halt väglag. Därav min småsurhet. Inte bara därför, (ett oväntat påhopp från kollega kan också bakas in) men jag skyller hellre på utebliven endorfinkick den här gången. Nåja, så farligt är det inte. Jag reser mig snabbt igen och lyfter blicken. Ser framåt istället och inväntar en härlig tisdag, onsdag, torsdag... Och allra helst till söndag! "Kraaam på er", som farbror Barbro brukar säga.

PS. Vad har fotot med dagens text att göra undrar du kanske? Jo, dagen började faktiskt bra, med en nyttig frukost på hembakat grahamsbröd och gott te ur en fin keramikmugg av Anna-Lena Dancy. Tänkte faktiskt ta en repris imorgon. På frukosten i alla fall! :) DS.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mums för den mackan!

2012-01-10 @ 04:26:57
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0