Fika


[Foto: Hemmakatten]

En god fika om dagen, borde stå i "hur du sätter guldkant på tillvaron"-lagen. En fikastund har guld i mun. Ja, det finns många talesätt som skulle kunna appliceras på denna vardagsritual. I alla fall om jag får bestämma. Extra gott smakar det med nytt inköpt te, Earl Grey från Götheborgs Te- och Kaffehandel, i en vacker mugg. Och så något sött till. Även om jag fikar på egen hand vill jag gärna göra det fint, med en söt bricka, servett eller fin kopp. Bara för att lyfta stunden en smula. I detta fall använder jag en skärbräda från Formverket.se som bricka. Inköpt hos Bagaren & Kocken. Ni har sett skärbrädan förut, men då med andra sidans mönster (virrvarr). Trevligt att kunna variera sida och mönster efter humör. Koppen kommer från DesignHouseStockholm.

Hoppas att du får en bra tisdag!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

Så fint matchat! Jag håller med dig att fikastunder är något alldeles speciellt. Helt rätt sätt att få guldkant på tillvaron:)

2012-01-31 @ 17:52:35
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Vad mysigt det ser ut!

2012-02-01 @ 08:40:29
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: J

Te är mums!

2012-02-01 @ 17:14:29
URL: http://josefindysenius.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0