Glasklart


[Foto: Hemmakatten]

Det är temadags på Fabriken igen och denna gång är det glas som är i fokus. Ett tacksamt tema då jag tycker om glas i alla dess former. Som bruksföremål, som prydnad. Min absoluta favoritvas, och turligt nog i glas, är den klassiska Savoy-skålen från Iittala. Tröttnar aldrig på dess vackra vågade form. Ett objekt som kommer att hålla för evigt. Till vasen matchar jag med Kivi-lyktor från samma företag. Och som bas mitt glasbord som har varit en trotjänare i många år inköpt hos The Home Company. Perfekt som förvaringsmöbel till mina många magasin. I bakgrunden skymtar en möbel som jag tycker är den finaste i mitt hem: vitrinskåpet Snö av Thomas Sandell. En pjäs jag ofta vilar ögonen på när jag myser i soffan.

Strålande sol denna söndag. Det är dags för en promenad ner mot stan och möta upp en god vän för fika och inspirationsrunda i butikerna. Ha en skön söndag!

Kivi-lyktor från Iittala
Kudde från Åhléns
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

Så vårfint och härligt! Kudden i soffan matchar ju perfekt till tulpanerna:)

2012-02-12 @ 18:12:46
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Mia

Så härligt det ser ut. Riktigt mysigt och ja jag skulle också vara lycklig att få vila ögonen på ett vitrinskåp som heter snö. De är vackra stilleben.



Ha en Mysig måndag.

2012-02-13 @ 08:42:06
URL: http://etapptva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0