Päronsallad

[Foto: Hemmakatten]
 
Åh vad gott det är med sallad! Kan äta det varje dag utan att tröttna på det. Idag blev det en päronsallad till middag. Skar ett päron i skivor som jag hällde lite olivolja samt flingsalt och nymald peppar på. Stekte sedan i grillpanna för att få de där fina grillränderna. Sedan lade jag päronen på en bädd av ruccola, körsbärstomater, ädelost och serranoskinka (funkar bra med salami också). Detta är verkligen en av mina favoriter. De ljumma päronen bryter fint mot ädelosten och den peppriga ruccolan, och inte minst den salta skinkan. Mums!
 
Sedan orkade jag en joggingtur, den första på två veckor. Nu gäller det att ladda för nästa lopp, nämligen Finalloppet på 1 mil som är den sista delen av Göteborgsklassikern. Tur att det är en bit till november så jag hinner komma i bra form tills dess. Vill ju slå en och annan som jag vet ska springa... :)
 
Jag hann hem lagom till tredje delen av Dallas. Det är så kul att se serien igen. Minns hur jag satt bänkad varje fredag framför tv:n på 80-90-talet för att med en blandning av förundran och förfäran se de intrigfyllda avsnitten. Det är ett starkt TV-minne som sitter i. Och det är med stort nöje som jag följer serien igen. Mest av nostalgiska skäl, men också för att se om JR fortfarande kan leverera lika dräpande repliker.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0