Favoriten



[Foto: Hemmakatten]

Fredagseftermiddagen fick en skön avslutning vilket skingrade tankarna en stund. Mötte upp en vän på stan och vi tittade i några butiker. Mycket höstmode hänger redan på galgarna men ingen av oss känner oss speciellt redo att dra på oss de tjocka plaggen ännu. Det är en vecka kvar på augusti (= sommarmånad) och hela september ligger framför oss som kan bjuda på många fina dagar. Nej, fram för att hålla kvar vid sommarkänslan så länge som möjligt! H&M har 10% på hela sortimentet för klubbmedlemmar den här helgen och jag passade på att fylla på basförrådet en smula till en mycket billig penning. Efter några timmar hamnade vi där vi allt som oftast gör; på caféet Le Pain Francais, denna gång på Vallgatan. Det blev en fika som heter duga med både baguette (tonfisk för vännens del och getoströra för min del) och sedan en sötsak i nougat. Det blev dagens middag det. Härligt när jag själv inte behöver fixa något.

Väl hemma såg jag filmen Taking Chance som berörde mig mer än vad jag trodde. Den handlar om en amerikansk överste [Kevin Bacon] som är eskort åt en stupad soldat och åker med kistan genom USA hem till föräldrarna och den väntande begravningen. Med små medel förmedlas starka känslor. Dels genom visuellt genomtänkta detaljer, dels genom skådespelarna med framför allt Bacon i spetsen. Han är mycket bra.

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0