Varde ljus


[Foto: Hemmakatten]

I och med att sommartiden slutade igår blir det nu genast mörkare på kvällarna. I mitt tycke hade vi kunnat strunta i att vrida tillbaka klockan. Hellre ljusa kvällar än ljusa morgnar, men det är min personliga åsikt. För att inte "gå under" helt i mörkret är det viktigt att tända upp och skapa ljus på annat sätt. Belysning i ett hem är viktig; det behövs allmänbelysnig, mysbelysning, punktbelysning... Ljussättning för alla tillfällen och funktioner i ett rum helt enkelt! Idag blir det några bilder från Mio igen - exemplen därifrån är oändliga (och min bildbank stor...).




[Foto: Hemmakatten]

Lagret av värme- och kronljus ska snart fyllas på här hemma. Det går åt ett antal varje kväll. Men visst är det mysigt med levande ljus?! Jag mår i alla fall bättre av de tända lågorna som fladdrar lite lätt. Stämningsfullt är bara förnamnet.



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: mia

Det är viktigt med ljus men otrolig svårt att punkt belysa och finna det rätta ljuset tycker jag att få till det bra. Men värmeljus är så mysigt. Det blir en sväng till det storavaruhuset för att bunkra. Ha en bra dag.

2011-11-01 @ 09:33:48
URL: http://etapptva.blogspot.com
Postat av: Cissi

Jag tycker mörkret sköter sig ändå, utan att vi ställer om klockan...och jag ser inte fram emot denna mörka årstid.



Kram

2011-11-01 @ 09:48:51
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0