Min bror och jag

Gratinerad fårost hos Min bror och jag
Kvällens bästa: Meze-tallrik
[Foto: Hemmakatten]

Min bror och jag, samt några familjemedlemmar till, var på den turkiska restaurangen som heter just Min bror och jag. Fullsmockad fredagskväll, hög stämning och mycket god och prisvärd mat. Ett matställe som jag verkligen kan tänka mig att återvända till. Det bästa var nog förrätten som var en meze-tallrik med turkiska tapas. Otroligt mycket gott, särskilt friterad fetaost och en paprika fylld med en god röra, vitlöksyogurt och en tomatsalsa. Kan verkligen rekommendera den. Förrätten ska delas på två, men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att ta den som huvudrätt själv nästa gång. Övriga sällskapet tog friterade bläckfiskringar med aioli samt gratinerad getost. Till varmrätt blev det inga större variationer: lamm med en höstig sås på rosmarin och rött vin. Mums! Min bror och jag tackar Min bror och jag för en trevlig kväll! :)


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mumsigt!

2011-10-23 @ 07:54:41
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ohhh så TREVLIGT :)

2011-10-24 @ 08:52:57
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0