Keramik


[Foto: Hemmakatten]

Nu har jag fått hem mina första skapelser i keramik. Kul att faktiskt för första gången ha gjort egna alster. Det är svårare och roligare än vad jag hade väntat mig att ringla, kavla eller tumma ut objekt i lera. Allra svårast är att dreja och det har jag bara testat en gång. Det blev den lilla ljushållare av det försöket. Men jag fick höra att det tar visst sju år att verkligen lära sig tekniken så jag misströstar inte. Det ska nog gå att få till en mugg eller större skål så småningom. Ambitionen är att göra lite större grejer. Jag har börjat i liten skala och fick igår höra att leran krymper 10% i bränningen så nästa gång gäller det att ta i lite...:)

Fredagskänslan börjar så smått infinna sig och det är snart helg. Ska bli skönt med ledighet och förhoppningsvis trevligt socialt umgänge kommande dagar. Och kanske en konsert ikväll. Eller så stannar jag hemma och kollar på romantiska komedin I spel och kärlek med ingen mindre än George Clooney...Ha det fint!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: cicci

ja visst e det svårt att dreja.. har testat en gång å det gick inget vidare=) Men kul e det!

2011-10-28 @ 21:00:13
URL: http://cicci79.blogg.se/
Postat av: Helena

Sv; Tack! Tårtan smakade också gott!

Vad kul att tillverka sina egna alster! Jag gillar fatet speciellt mycket:)

2011-10-28 @ 22:19:36
URL: http://baklust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0