Fin stund


[Foto: Hemmakatten]

Till söndagens farsdagsfika bakade jag en äppelsockerkaka som är både god och lätt att göra. Det var ju en present men jag fick med mig en liten bit hem igen som jag mumsade på under kvällsfikat igår. En helt omedveten strategi. :) Receptet hittar du här. Fikan med familjen var en fin stund, sedan en mycket rask och frisk promenad för träff med andra delen av familjen, nämligen min bror och vi avslutade kvällen med en god middag på kvarterskrogen. Lät faktiskt bli att ta den där aptitretande hamburgaren som brukar locka och valde en god getostsallad istället. Som var minst lika mättande. Har aldrig sett en större bit getost i en sallad tidigare.

Denna tisdag är det fokus på jobb och ikväll en intressant föreläsning som handlar om att växa genom möten. Återkommer till den. Jag hoppas bara att jag orkar gå. Halsen och kroppen värker betänkligt men jag lägger alla förkylningstankar åt sidan just nu och dyker på ett glas med c-vitaminbrus. Här kommer toner med Laleh för att pigga upp. Det låter U2, inte fel. Ha nu en fin tisdag!

Äppelsockerkaka

[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt!

2011-11-15 @ 13:25:14
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0