Tv-tips: Bored to Death

SVT visar Bored to Death
[Foto: IMDb.com]

Missa inte en väldigt rolig serie som börjar på SVT1 ikväll kl 22.45. Bored to Death heter den och handlar om Jonathan Ames [Jason Schwartzman], som när författarkarriären går i stå, och flickvännen dessutom lämnar honom, inleder en karriär som privatdetektiv. Utan licens. Drågliga situationer, humoristisk dialog och bra skådespelare såsom Ted Danson [Skål] och Zach Galifianakis [Baksmällan] som tillsammans med Schwartzman kan det här med komisk taijming.

Det är nästan lite seriemagasinstil över det hela. När jag såg första säsongen för några veckor sedan skrattade jag högt flera gånger. Det här är min humor rakt av. Rekommenderas!

Jag har skrivit en längre recension om Bored to Death här.

Ni som är observanta vet att jag försökte tipsa om den här serien redan förra veckan, men jag märkte efter publicering att det tv-program jag hade läst inte stämde och därför tog jag bort inlägget. Men nu så. Nu kör vi. Dags för Bored to Death!

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: cicci

ska kollas in=) Å vilka underbart fina tulpaner i inlägget nedan=) man blir lycklig av blommor!!!!

2011-05-04 @ 15:48:44
URL: http://cicci79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0