Nostalgiresa

Vackra sjön Mälaren
[Foto: Hemmakatten]

Största delen av gårdagen var jag på resande fot. Märkligt uttryck egentligen, fötterna var väldigt stilla, det var fordonen jag åkte med som rörde sig. Nåväl, ska inte fördjupa mig i detta. Först åkte jag tåg några timmar för att landa i Södermanland och trevligt umgänge, och sedan blev det bil hem igen.

Jag tillbringade alla sommarlov mina två första levnads decennier i Södermanland och vid sjön Mälaren så söndagen bjöd på nostalgitripp deluxe. Och lite lustigt är det i och med att jag precis har läst ut två böcker av Marklund där just huvudkaraktären Annika Bengtzon växte upp i trakterna...Tur att inget mord skedde under min vistelse för då kanse hon hade materialiserat sig där med nyhetsblocket och pennan i högsta hugg. Nu blev det istället en skön promenad och span utmed Mälaren, fika och roligt möte med släktingarna då min gammelmoster fyllde 88 år, och sedan hem igen. Dagen var väldigt trevlig. Är bara något trött idag efter gårdagens maratonpass så det blir tidigt i säng. Utan deckare som sällskap...




[Foto: Hemmakatten]

Från bryggan ni ser på bilden ovan har jag metat i många timmar under min barndoms somrar. Men det blev mest mört. Som slängdes i igen. Och på grusvägen har jag cyklat, gått och sprungit för att komma undan efter bus eller för att ta mig till badet och ett dopp. Vilka tider, vilka minnen. Ibland önskar jag att det gick att ställa tillbaka tiden, att få vara där igen, och uppleva allt en gång till.

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Tusen tacck för tumhållningen. Som tur är så fungerar jag som så att jag blir mindre och mindre nervös ju närmare jag kommer :P

2011-05-17 @ 10:04:39
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0