Svart

Svart inspiration hos Hemmakatten
[Foto: Hemmakatten]

Idag blir det svart inspiration. Det kan vara så där. Jag ser ett omslag på ett glossigt magasin och direkt sätts kreativiteten igång. I detta fall är det senaste numret av ELLE Interiör som skapar känslan. Svart är alltid snyggt, även om jag fort blir trött på det i inredningssammanhang hemma hos mig själv. Hos andra tycker jag oftast att det ser bättre ut. I min inredning håller vitt längre. När det gäller ett fåtal inredningsdetaljer är toleransen mot nyansen svart högre. Som den här krukan och ljushållaren från Cult design till exempel. Och så en uppiggande kopp te i Filippa K-mugg från Rörstrand. Då är myskänslan på topp!

Kruka & ljushållare Cult designMugg från Filippa K
Elle Interiör nr 2, 2011
[Foto: Hemmakatten]

En skön stund var det i alla fall i helgen att läsa inredningstidning och ta en fika. Nu är det måndag och det är nya tag som gäller. En extra stor kopp Earl Grey krävs för att sparka igång den här veckan. Nu kör vi!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Lana Driagina

Fina bilder! :) Cult Design diggar jag också! :)

2011-03-07 @ 20:11:35
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0