Sött te


[Foto: Hemmakatten]

Jag är en tedrickare av stora mått. Det brukar bli flera koppar om dagen. Hur många avslöjar jag inte här men jag brukar variera mellan svart, grönt och olika örtteer. Att dricka mängder av bara svart skulle jag inte klara av men gröna teer är fritt från det uppiggande ämnet tein vilket gör att det går bra att svepa rätt många koppar per dag.

Nu har jag fått anledning att prova några nya smaker. Direktimporterat från Sri Lanka. Dessa fina teer fick jag från min bror som nyligen kom hem ifrån en impulstripp. Inte bror kocken utan min bror Globetrottern som jag kan kalla honom för här på bloggen, just tack vare hans hans flitiga resande ;) Jag är i alla fall tacksam för små gåvor från världens alla hörn. Tack brorsan! :) Ska bli kul att prova nytt; ett vitt te och det andra med persiko/aprikos-smak. Väldigt söt grön påse till det sistnämnda och snygg burk till det vita. Ytterligare en trevlig anledning att ta sig en kopp till...

Vilket är ditt favoritte?


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Kul att testa nytt :)

Jag är en KAFFEdrickare.

2011-03-24 @ 13:21:05
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh snäll bror du har :-)

Lipton har ett nytt (tror jag) som är lemon och honey. Det doftar och smakar underbart :-)

Sri Lanka skall jag till i höst :-)

2011-03-24 @ 16:38:38
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0