Blomsterprakt

Blomsterkrukan i Haga
[Foto: Hemmakatten]

Mer blomster, hoppas att du orkar med det. Jag är nämligen väldigt svag för söta blommor. Hos Blomsterkrukan i Haga bjuds det alltid på underbara planteringar och snittblommor. Jag gick förbi där idag och kunde inte låta bli att ta några bilder på vad som erbjuds utanför butiken. Vackra vita bellis, gula tête à tête, tulpaner, hyacinter i bukett och lilasprakande penséer. Eller är det violer, har faktiskt svårt att se skillnad. Någon som vet? I alla fall, vid åsynen av sådan här blomsterprakt får jag en stark lust att bara gräva ner händerna i myllan och börja plantera!



[Foto: Hemmakatten]

Det var rätt svalt ute men ändå friskt och härligt. En liten shoppingrunda blev det på vägen hem. Kunde inte låta bli. Visar mer imorgon. Ha en skön fredagkväll nu.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Åh, så underbart! Jag längtar verkligen efter riktigt vår!!! Men.. här kom lite snö idag. Förstår inte helt vad som hände och det har varit lite kallare i luften. Men... det har varit lite mer vår i luften i veckan så jag hoppas det blir skönare i helgen. Hoppas att du får en jätte bra fredagskväll!

Kramar

2011-03-25 @ 20:15:44
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Jo men visst. Blommor är UNDERBART. Bäst är när man får ha dem hemma hos sig och gå och ta på dem och lukta.

Det är något speciellt att ha fäska blommor hemma.

/Yohanna

2011-03-25 @ 23:14:28
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Heart & Home

Underbara bilder! Du är en duktig fotograf! :)

2011-03-26 @ 21:49:35
URL: http://heartandhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0