Marimekko-feber

Marimekko hos IEMS
[Foto: Hemmakatten]

Jag vet inte om jag har fått Marimekko-feber eller om det bara är en tillfällig fling men när jag ser mönster, färger och former från denna finska formgivargigant stiger temperaturen en aning. Spirande grönt eller dovare turkost. Limegrönt, vitt och svart i grafiskt samklang. Modernt möter retro i en lyckad konstellation. Just dessa Marimekkomuggar, porslin, servetter och tyger finns hos IEMS i Göteborg.

Retromönster i modern tappning
Servetter från Mariemekko
IEMS i Göteborg säljer Mariemekko-produkter
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Marimekko har roliga grejer, gillar att de inte vara är deras mönstrade tyger längre utan med porslin och annat.

2011-01-14 @ 08:31:26
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Den febern kan jag förstå för de har verkligen ursnygga grejer. De du visar här var sjukt läckra!

Ha en fin fredag!

2011-01-14 @ 11:06:30
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Inger

Den dova turkosa färgen gillar jag verkligen. Ha en bra helg.

2011-01-14 @ 18:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0