Lördag

Jakten på lycka med Hanna Hellquist
[Foto: Skärmdump från SVT.se]

Det första jag tänkte på när jag vaknade idag, antagligen för att det var det sista jag matade näthinnan med igår kväll, är den nya tv-serien Jakten på lyckan. Den härliga och ohämmade Hanna Hellquist prövar olika recept för att bli lycklig; skratterapi, altruistiska handlingar, kramövningar, religion med mera. Och så blir det lyckotest i Gnesta. Journalisten, författaren och radioprataren Hanna tar plats och passar väldigt bra i rollen som sökaren efter svaret på den stora gåtan om vad som gör oss lyckliga. Fast så svår verkar inte gåtan vara. Forskning har pågått i många år och det finns ganska entydiga svar. Försök få en så jämn och långvarig "medellycka" i vardagen som möjligt. Det håller längre än de där topparna med lyckorus. Men ta vara på topparna när de väl kommer. Tycker ni ska se programmet, det är humor och fakta i ett.

En kortvarig lycka, men i alla fall ett glädjeämne som höjer tillvaron hemma ett snäpp, är färska blommor. Jag har unnat mig att köpa hem ett fång till helgen. Nu finns tulpaner i handeln igen och det är en av mina favoritblommor. Just nu står de på bänken i sovrummet men känner jag mig själv rätt är de flyttade till kvällen. Dagen kommer att bjuda på lite småfix och ärenden på stan. Ska kanske vara smakprov inför en badrumsrenovering och träffa familjen. Samt mysa med inspirationsläsning i nya magasin som har kommit. Med andra ord är det en skön lördag som väntar!

Tulpaner höjer lyckonivån i hemmet
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: annika

Önskar dig en fortsatt fin lördag.. Kram

2011-01-22 @ 15:13:43
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Elena

Hoppas du har en bra kväll! :)

2011-01-22 @ 20:50:18
URL: http://ellisono.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0