Levande

Tulpaner
[Foto: Hemmakatten]

Ett stort fång tulpaner med sprakande starka färger får symbolisera denna tisdag. En vacker bukett som sprider energi och gör rummet levande. Det behövs så lite för att förhöja den grå vardagen en smula. Just nu behöver energidepåerna fyllas på rejält. Jag längtar efter sol, värme och ljus. Och vill att det vita, gråslaskiga/isiga ute i naturen ska ersättas med grönskande färger och ljuva dofter. Tills dess vilar jag ögonen på några stolta tulpaner, och känner ett pirr av förväntansfull glädje inför det som komma skall. Våren!


[Foto: Hemmakatten]

Bilderna är från söndagens mysiga födelsdagsfika. Så en semla slank ner även denna dag...

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka fina och våriga färger. Piggar upp!

2011-01-25 @ 12:19:32
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Inger

Underbara färger. Jag vill ha vår nu med ljus, värme och sol, precis som du. Är trött på mörker, kyla och halka.

2011-01-25 @ 13:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0