Kavalkad

Champagne Pol RogerCrustader med stenbitsrom
[Foto: Hemmakatten]

Gott Nytt 2011!

Nyårsafton blev en riktig matkavalkad med underbart gott att äta och bubblor och välsmakande rött i glaset. Smaklökarna fröjdades hela kvällen. :) Nyårsaftonens middag inleddes med Pol Roger champagne och aptitretare i form av crustader med stenbitsrom, créme fraiche och rödlök. Hummersoppa till förrätt vilken var len som sammet. Varmrätt av grillad (ute ja, på kol!) oxfilé, rödvinssås och krämig potatisgratäng, samt till efterrätt en mörk kubansk chokladmousse. Senare efter tolvslaget en fyllig ostbricka. Voilà!

Jag har inte ätit speciellt mycket idag då jag fortfarande känner mig ganska mätt. Men det blir nog rester vad det lider senare ikväll, och fortsättningen på Stjärnorna på slottet, som började riktigt bra förra helgen. Hoppas ni hade en trevlig nyår vad ni än gjorde! Vi hörs mer utförligt imorgon!

HummersoppaVälfyllt bord
Grillad oxfiléKubansk chokladmousse
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Mums ;P



GOTT NYTT ÅR!!!

2011-01-03 @ 11:02:07
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0