Rosa lördag II

Dagens stilleben i rosa

[Foto: Hemmakatten]

Om du har varit inne här hos Hemmakatten förut kommer det inte som någon nyhet att jag gillar rosa. Det rosa spektrat består av många ljuvliga nyanser och de passar i de flesta inredningssammanhang. Hos mig är rosa helt klart en flitigt använd accentfärg.

Jag har ett härligt rosa fat från Bruka design som mest får pryda insidan av köksskåpet. Där gör det ingen nytta utan nu tänkte jag att jag ska använda alla de där vackra faten och brickorna lite mer i mina vardagsarrangemang. Så att de syns och glädjer inredningen oftare. Detta uppläggningsfat får idag agera ljusbricka till en samling vita lysande objekt. Vitfrostrandiga höga ljusstakar från LIRO design. Vita ljushållare med cirkel på från Reijmyre, även dessa inköpta hos LIRO. Vit handdrejad keramikljushållare av Cecilia Wallseth.


Hemmakatten gillar rosa
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är just sådana här inlägg som ger inspiration. Hur man vågar kombinera och framförallt vill ha lite färg. Nu är det trots allt den så kallade vårterminen trots att vi har massor med snö kvar och några minusgrader. Och du? Ett stort tack för dina ord. KRAM

2011-02-05 @ 11:12:58
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Emmie

Sv: Okej :) Allt väl med dig idag? :)

2011-02-05 @ 13:12:25
URL: http://emmiev.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Härligt mysigt, vad snygga de höga ljusstakarna är :-)

2011-02-05 @ 19:47:49
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0