Myntasås

Myntasås till lax & couscous-salladMyntasås
[Foto: Hemmakatten]

Häromkvällen gjorde jag en riktigt god myntasås som tillbehör till en rätt som jag gör ganska ofta; ugnsbakad lax och couscous-sallad med fetaost. Den fräscha myntasåsen satte piff på hela anrättningen. Den kan jag rekommendera till det mesta men kanske allra helst lamm, kyckling eller lax.

För mig som gillar sås räcker detta till två personer men receptet är tänkt för fyra. Jag hade inte citronsaft vid tillfället men det smakade riktigt bra ändå.

Ingredienser
2 dl turkisk yoghurt
2 msk mynta, finhackad
Salt, efter smak
Peppar, efter smak
1 tsk olivolja
1 msk citronsaft

Receptet kommer från recept.nu.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Vad gott, jag skall ha lite kompisar hemma på filmkväll imorgon, tänkte bjuda på lite smått..detta ser gott ut

2011-02-11 @ 10:22:27
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag älskar mynta! Brukar odla det på våren så att man kan ha dte i mojiton. Så tack för tipset på annat användningsområde;)



Tack för den gulliga kommentaren om tavlan!



Ha en superskön helg, kram Therese

2011-02-11 @ 13:17:23
URL: http://corneliascloset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0