Middag

KycklingbröstCitrontarte
Syrligt är bara förnamnetKycklinggryta
[Foto: Hemmakatten]

Jag bjöd min mamma på middag i söndags och det blev en sur historia. Citroner var nämligen det genomgående temat. De gjorde sig bäst i efterrätten kan jag erkänna så här efteråt. Jag provade äntligen att baka den Citronpaj som jag skrev om förra helgen. Jag ökade dock på dosen socker i citronsmeten med minst det dubbla och det gjorde susen. Den blev otroligt syrlig och frisk. En klick grädde till och voilà. Den kan jag helt klart tänka mig att göra om igen.

Varmrätten blev en kycklinggryta med citron, färsk timjan, hela vitlöksklyftor och vitt vin. Och så klart grädde! Slutresultatet blev godkänt men en aning för mycket citron i. Hade nästan kunnat låta bli den ingrediensen helt och hållet men det är kul att prova sig fram.

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där såg väldigt gott ut! Är så lunchhungrig nu:)

2011-02-08 @ 06:20:20
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Cissi

Jag tycker absolut att du ska titta på filmen som du tänkt! Man kan inte tycka lika om allt ;)



Tala gärna om vad du tyckte om "Höst i Paris" sen för den har jag inte sett.



Ha en bra tisdag i snöovädret...

Kram!

2011-02-08 @ 07:50:53
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0