Handmade

Arrangemang med gröna ting hos Hemmakatten
[Foto: Hemmakatten]

Dagens tisdagstema på Fabriken är Handmade by me. Då jag varken syr, stickar eller snickrar är det en aning klurigt att komma på något som är handgjort av mig. Jag önskar att jag kunde dreja och har börjat titta på olika keramikkurser i vår. Jag längtar efter att sätta händerna i mjuk formbar lera och snurra runt, runt på drejskivan. Tills dess nöjer jag mig med att beundra och njuta av andra formgivares keramik.

Porslin från Serholt

[Foto: Hemmakatten]

Dagens arrangemang består visserligen av andra designers och formgivares verk men jag har i alla fall, för egen hand, plockat ihop och sammanställt det hela. Det får bli resultatet denna gång och förhoppningsvis får ni se en egenhändigt tillverkad stengodsmugg här så småningom. Ha en fin tisdag!

Mugg Vävra, fat Mateus
Börs från Kina. Ram från Hemma hos Haglund
[Foto: Hemmakatten]

På bilderna
* Vit kruka från Sturehofs krukmakeri.
* Vitt porslin, fat och mugg, med limefrukter görs av Serholt.
* Olivgrön mugg med hjärta från Vävra.
* Ljusgrönt större fat, Ekeby, secondhand-fynd.
* Mönstrat grönt fat från Mateus.
* Liten börs från Kina.
* Ljushållare i glas med grön & svart rand från Nybro glasbruk.
* Grön ställning för ljus eller blommor Krasilnikoff.
* Ljushållare med blommönster i den gröna ställningen från Miljögården.
* Halsband och armband från Pearls for Girls.
* Bokmärke i form av fjärilar från Pocket shop.
* Oval ram från Hemma hos Haglund.
* Litet fat med gröna streck från Design House Stockholm.



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Vilka fina fat, skålar och annat! Kul när man handplockar ut sånt och göra fina bilder :)

Ja precis, det är jättekul!

2011-02-08 @ 12:56:32
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad fint du har gjort!

Det är väl ett hantverk i sig att få till det rent designmässigt.

Tack förresten, lilleman puffar på i sin vanliga takt :-)

2011-02-08 @ 13:46:42
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: cicci

hoppas du hittar en kurs som passar dig, dreja e verkligen skit kul!

2011-02-08 @ 23:20:02
URL: http://cicci79.blogg.se/
Postat av: Susann Wegstedt

Vad rolig dina inlägg verkar! kommer med all säkerhet att läsa på din blogg igen! =P Ha en kul dag (:

2011-02-22 @ 16:22:45
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0