Dixie Interiors

Dixie Interiors
[Foto: Dixie.se]

Några inspirationsbilder från Göteborgsbaserade Dixie denna soliga fredag. När jag bodde i Göteborg under studenttiden besökte jag ofta Dixies söta lilla butik på Götabergsgatan och gjorde regelbundet fynd. Det är roligt att se utvecklingen från detalist till grossist. Från en mindre stadsbutik till framgångsrik leverantör av inredningsaccessoarer till landets inredningsbutiker. En resa som heter duga. Idag finns ett stort showroom i Göteborg men kunder hänvisas i första hand till någon av all de återförsäljare som finns från Kiruna i norr till Malmö i söder samt övriga Norden.


[Foto: Dixie.se]

De vackra produkterna designas till största delen av Lill Sjöberg och de tre ledorden är enkel form, koordinerade färger och mönster. Levande produkter som sätter sin prägel på varje hem de kommer till. Jag gillar de fina ljuslyktorna i trä, zink och metall. Detaljer som lyfter inredningen med sin enkla utsökta stil.




[Foto: Dixie.se]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad mysigt det hade varit om man hade en brasa hemma och krypa upp intill på kvällen ;)



Trevlig helg önskar jag dig!

Kram

2011-02-18 @ 13:28:19
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Så häftig resa!

Var hittar du alla gobitar :-)

2011-02-18 @ 21:37:54
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0