Designfavorit

Yngve Ekströms Lamino
[Foto: Hemmakatten]

Min designfavorit här hemma är klassikern från Swedese, nämligen stolen Lamino formgiven av Yngve Ekström 1956. En skön fotölj som alltid är bekväm att slå sig ner i från gammal till ung. Och som med sin fina böjträform och svängda stil aldrig blir omodern. Estetik & funktion i en perfekt kombination. Det finns många alternativ att välja på vad det gäller träslag och klädsel. Jag har valt det klassiska fårskinnet i vitt, till en trästomme av bok. Efter en bonus på jobbet för ett antal år sedan bestämde jag mig för att investera i den här fina fotöljen, och jag har inte ångrat mig en sekund. 

Se fler designfavoriter som är tisdagens tema på Fabriken.



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Ursnygg! Förstår att du är nöjd med den :-)

Hoppas du haft en bra dag!

2011-02-22 @ 21:40:48
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fint du har gjort det på brickan!

2011-02-24 @ 12:12:51
URL: http://landinskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0