Stämningar



[Foto: Hemmakatten]

Efter en otroligt regnig och blåsig förmiddag och lunch som tillbringades i härligt sällskap med goda vänner, lättade regnet som genom ett trollslag. Och där står jag. I blåsten utanför Rådhuset i väntan på nästa vän. Och ser blivande brudar i vita klänningar som fladdrar i vinden skynda in mot väntande vigselceremoni och make. Jag ser också ett alldeles rykande färskt nygift par komma ut på rådhustrappan. Blicken i deras ögon, glädjen och lyckan, ger mig gåshud. Det är så vackert. Jag blir berörd. Tiden står stilla. Kylan och den kalla vinden försvinner. Kvar finns bara kärleken och romantiken. Och värme. Inför vad livet kan erbjuda.

Det var en härlig väntan. Sedan var det dags för nästa aktivitet: Julmarknad på Kronhusbodarna. Och det är precis lika mysigt som det låter. Hela det stora magasinet fullt av försäljning inför julen: svenskt hantverk och textilier, keramik, hemgjorda bakverk & syltvarianter. Vackra smycken i silver eller pärlor, skinnväskor, textilarmband, marsipan, julmat och mycket mer. Det är kul att vandra omkring och insupa julstämningen. Det hör december till med ett besök i Kronhusbodarna. Och så fick jag med mig god senap hem; en sötstark variant och en whiskeysenap. Gott till skinkan eller bra som present. Faktiskt också lussebullar som blir perfekt till morgondagens adventsfika. Efter titt i de övriga bodarna, bl.a. den lockande choklad- och karamellbutiken, landade vi för en trevlig fika på gårdens Café Kronhuset. En klart godkänd eftermiddag fyllt av fina stämningar!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så julmysigt, älskar den känslan!

2011-12-04 @ 08:54:42
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Helena

Vad du skriver fint om kärleken. Jag blir sugen på att gifta mig:) Härliga bilder du har från den mysiga julmarknaden.



Sv; Tack snälla för din fina kommentar!

2011-12-04 @ 09:34:00
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Sanna

Älskar bilderna :)

2011-12-04 @ 12:03:45
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag vill också gå på julmarknad, men i år hinns det inte med...men nästa kanske ;)

2011-12-06 @ 10:11:31
URL: http://cissileanderssonb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0