Fika


[Foto: Hemmakatten]

Vad passar bättre mörka blåsiga kvällar än att sitta inomhus och mysa. Hemma eller som i detta fall på ett trevligt franskt café med en god vän. Vi strosade en stund på stan innan det var dags att styra kosan mot Le Pain Francais på vasagatan. Vi betar av denna kedjas olika tillhåll i stan. Gemytlig inredning med plyschsoffor, lampor med stora fransar, skinnfotöljer och välgörande kaffedoft. Och goda matiga mackor och söta bakelser en masse. För min del blev det en smörgås med getostfyllning och en kopp te. Kul att snacka om allt möjligt samtidigt som man njuter av det goda och att se folk. Det var gott om det denna kväll, då fler än vi hade kommit på idén om att fika franskt.

Fredag är äntligen här! Idag ser jag fram emot hemmamys, ni har väl inte missat att På spåret har börjat igen? Eller så blir det en sväng ut. Jag är öppen för båda alternativen. Musikmässigt vill jag ha glada toner idag. Det blir två låtar: We found love med Rihanna samt Home med Edward Sharpe & The Magnetic Zeroes. Ha en fin fredag!

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0