Dagens lätta


[Foto: Hemmakatten]

Dagens goda och lätta lunch/middag bestod av pressad potatis och ugnsbakad lax med vitvinssås. Jag som är en såsmänniska av stora mått laddade med en rejäl portion. Jag serverade även grekisk sallad till för att både få lite färg på och näringstillskott till måltiden.

En mycket fin dag allt som allt med trevligt sällskap stora delar av dagen. Kvällen har ägnats åt bio med en vännina, den actionfyllda Sherlock Holmes och efterföljande mysig fika på Le Pain Francais (som vanligt höll jag på att säga). Återkommer med recension på filmen, den är riktigt bra!

Recept vitvinssås (4 portioner)
1/2 fiskbuljongtärning
2 dl vitt vin
2 dl créme fraiche

Koka upp buljongen (2,5 dl vatten och halv buljongtärning). Tillsätt vinet och låt reducera till hälften. Därefter hälls créme fraichen i. Koka upp. Red eventuellt med lite maizena om du vill ha fastare konsistens på såsen. Klart!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Mira

Åååååå va gott!!!!

Lax är så gott och speciellt med sås!!!! Älskar också sås!



Önskar dig ett gott nytt 2012!!!

2011-12-30 @ 23:47:25
URL: http://mirasmarang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0