Adventsfika


[Foto: Hemmakatten]

Lussekatterna som jag köpte igår räckte till två fikor idag, en egen och en med brorsan som jag ville bjuda igen efter hans adventsfika förra söndagen. Det är alltid lika gott att sätta tänderna i årets första lussebulle. Och så tända ljus till det. Ja, då myser i alla fall jag. Jag har en teori, det har jag varje år så här i december, nämligen att lussekatter smakar lika bra till glögg som till te. Det fick jag återigen bekräftat idag.

Annars har det varit en rätt lugn och skön söndag, vilket behövs inför veckan som kommer med en del aktiviteter på gång och julfest på jobbet, vilket ska bli kul. Nu sitter jag här med julklappen som man ska ha med sig och försöker komma på ett fyndigt rim. Jo, det är nämligen rimtävling och där vill jag gärna kamma hem förstapriset. Kanske jag äntligen kan dra nytta av alla års julklappsrimmande. Det vore verkligen på tiden! :) Hoppas att du har haft en skön helg. Än har andra advent några timmar kvar, och det är lika bra att passa på att mysa rejält. På återseende!


[Foto: Hemmakatten]

Mina hyacinter har börjat blomma vilket sprider en trevlig väldoft i köket. Jag som vanligtvis nästan alltid brukar föredra vita eller rosa testar den blå nyansen i år. Ombyte förnöjer! Gissa vem som har gjort det vita keramikfatet? Visst är det snyggt!? ;)


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad gott med Lussebullar :)

2011-12-05 @ 10:08:13
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

gott me lussebullar!

2011-12-06 @ 16:39:15
URL: http://tveo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0