Sista rycket




[Foto: Hemmakatten]

Ovan: Gårdagens krabbmetartävling på Käringön. Men dagens mellanmål av rökt makrill kom från ett säkrare ställe, den välfyllda Fiskaffären.


Jag vet inte om jag ska kalla det avkoppling eller uppladdning, säkert en kombination av båda. Den här helgen ägnar jag åt att ömsom njuta av lugnet och stillheten, att bara vara, men också att försöka ladda och tänka framåt. Att hitta ett förhållningssätt som ska fungera på längre sikt. Och jag befinner mig på precis rätt plats för att göra detta. Härliga Käringön som bjuder på lite regn, men mest av allt sol, klippor, hav, måsarnas skrän, god samvaro och välsmakande mat. En helg utöver det vanliga vilket blir ett perfekt avstamp inför kommande jobbstart och förhoppningsvis väntar även några fina sensommarveckor.

Nedan: Det blomstrar här på ön och bärbuskarna är fulla av godsaker...



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag hoppas inte sommaren redan är slut, men tyvärr måste jag säga att det känns som hösten är på ingång, med stormsteg...

2011-08-08 @ 10:25:09
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0