Regn hos mig


[Foto: Hemmakatten]

Utanför fönstret strilar det och på Spotify ljuder Orups folkhemshit Regn hos mig. Vad passar bättre en sådan här regnig dag än att uppdatera sig på inredningsfronten. Nya tidningar har kommit och jag tar tillfället i akt att bläddra och inspireras av allt höstnytt som magasinen visar tillsammans med Earl Grey i min mugg från Vävra och hembakade kardemummabiscotti.

Vilka musikdagar det har varit här under Kulturkalasveckan. Vädergudarna har dessutom (förutom idag) varit på Göteborgs sida vilket har gjort att folk har gått man ur huse. Efter jobbet igår skulle jag bara gå längs Avenyn en kortis på väg hem, men det slutade med att jag hängde på stan i flera timmar. Träffade på en och annan bekant. Upplevde moderna gycklare som lockade till skratt. Kände doften av langos och grillos. Njöt av en mjukglass i kvällssolen, och diggade den musik jag hörde. Det blev flera genrer under kvällen, allt från opera till rock och som avslutning Peter Jöback med Cookies and Beans på Götaplatsen. Vilka bönor, vilka stämmor!

Det är en riktig musikvecka och jag önskar det var så här lite oftare. Tidigare i veckan sjöng jag med i Linnros Från och med du, och i onsdags fick Eldkvarn hela Götaplatsen att gunga med sin Kärlekens tunga. Det hade de gärna fått göra varje onsdag. Och Sahara Hotnights rockade loss på Kungstorget. Vad härligt det är med bra musik! Och det bästa väntar ikväll. Orup! Hoppas vädergudarna är på bättre humör då. De verkar en aning uppretade nu... Ha en fin fredag!

Mugg från Vävra
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja visst är det härligt med Kulturkalaset! Utom idag då... hoppas att det håller upp till ikväll:)

Så himla roligt att man kan gå på stan och alla är ute och är glada:)



Trevlig helg! Kram Therese

2011-08-19 @ 14:13:32
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: Johanna

Hoppas du får det trevligt! Kram Johanna

2011-08-19 @ 18:17:16
URL: http://www.njutbarating.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hoppas regnet håller sig borta, och ni får det trevligt. Kram Johanna

2011-08-19 @ 18:18:15
URL: http://www.njutbarating.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0